قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ویژه / کشف ۱۴ دستگاه ماینرغیر مجاز در شهرستان آباده

کشف ۱۴ دستگاه ماینرغیر مجاز در شهرستان آباده

مدیرتوزیع برق شهرستان آباده گفت: در یک ماهه گذشته تعداد ۱۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

به گزارش عصر آباده و به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان آباده بابیان اینکه با افرادی که از دستگاه‌های غیر مجاز استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند برخورد می‌شود، گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج (ماینر) رمزارز‌ها در منازل، کارگاه‌ها، دامداری ها، چاه‌های کشاورزی و اماکن عمومی ممنوعاست و در صورت تشخیص استفاده از آن ها، مالک و بهره بردار دستگاه‌ها به مرجع قضایی معرفی و دستگاه‌های مربوطه توقیف می‌شوند.

اسکندری افزود:  نرخ برق مصرفی اشتراک مرتبط نیز طبق دستورالعمل محاسبه و با احتساب جرایم در نظر گرفته شده دریافت خواهد شد.

او ادامه داد: روش‌های مختلفی جهت شناسایی مراکز غیر مجاز استخراج رمزار‌ها مشخص و اکیپ‌های ویژه بازرسی برای این منظور تشکیل شده اند. در یک ماهه گذشته تعداد ۱۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در سطح شهرستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

اسکندری اظهارداشت: پرونده‌های مربوطه نیز تشکیل و جهت پیگیری قانونی به مقامات قضایی ارسال شده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: مالکینی که قصد اجاره دادن منزل، مغازه، کارگاه، دامداری، چاه کشاورزی و سایر املاک خود را دارند، توجه داشته باشند در صورتی که مستاجر در ملک اجاره‌ای اقدام به نصب و استفاده از دستگاه‌های غیر مجاز استخراج رمز ارز کند، علاوه بر اعمال جریمه‌های در نظر گرفته شده بر روی صورتحساب برق مصرفی اشتراک برق، تبعات قانونی این موضوع متوجه مالک انشعاب نیز است.

او با بیان اینکه در همین راستا سامانه تلفنی ۱۲۱ به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته دایر و آماده دریافت گزارشات مردمی و شهروندان است، تصریح کرد: در صورت ارائه گزارشات موثق توسط افراد که منجر به شناسایی و کشف این مراکز شود، پاداشی به فرد گزارش دهنده تعلق خواهدگرفت.

درباره ی AsreAbadeh

مطلب پیشنهادی

تلاش برای افزایش سرانه فضای سبز در آباده

همزمان با هفته منابع طبیعی تعداد ۳۴۰۰ اصله نهال درشهر آباده غرس شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *